MOVE.BG настоява за промени в публикуваните условия за кандидатстване по мярката от ПВУ за подкрепа на МСП-та с Печат за високи постижения от Европейската комисия, за да се гарантира, че над 118 милиона европейски средства за развитие на българския бизнес няма да бъдат загубени от България.

От нови модели на мислене и иновиране с уважение към природата, през подобряване на средата за работа и привличане на качествени специалисти, до повишаване на финансовите резултати - това са част от ефектите от преминаването към по-зелени модели в бизнеса. Устойчивост, зелени иновации и инклузивност отдавна не са изолирани понатия. Те проникват във всички нива на организациите на бъдещето и всеки един сектор, а редица изследвания показват, че основен двигател на тези процеси са именно жените.
Това е и темата на тазгодишното издание на SHEleader@digital - конференцията, посветена на жените лидери в света на технологиите и иновациите. За трети път на 6-ти октомври 2022 в София бутиковият форум ще събере на сцената на “Топлоцентрала” над 20 изявени български и международни бизнес лидери и лектори за обмен на опит и разгорещени дискусии отвъд корпоративните клишета. Събитието представя седем пътеки към по-зелени и устойчиви организации и практични стъпки за извървяването им. SHEleader@digital 2022 се организира от Българския център на жените в технологиите (BCWT), MOVE.BG и EDIT.
7 пътеки към по-устойчиво бъдеще за бизнеса
- Основополагащ елемент на всяка качествена дискусия за зелена трансформация са ценностите, върху които стъпва тя. Затова в програмата на SHEleader@digital e поставен акцент върху устойчивостта като ценност или с други думи - отглеждането и подхранването на зелена корпоративна и организационна култура. В интерактивен формат лектори и публика ще изследват защо и как се изгражда такава култура (имената на лекторите и компаниите в програмата по-долу).
- Конкретни корпоративни практики за зелена трансформация на бизнеса е втората пътека, по която лекторите на SHEleadeer@digital ще преведат аудиторията. Как компаниите трансформират бизнес практиките си по посока на устойчивост и как да избегнем greenwashing, какво още утре може всеки присъстващ да интегрира в организацията си, ще коментират представители на технологичните гиганти Cisco и HPE, телекомa Yettel и международната компания за управление на водни ресурси Veolia.
- Някои са родени зелени. Ако малките и средни компании са гръбнакът на eвропейската икономика, то стартъпите са ракетоносителят към по-устойчиво бъдеще. За тенденциите в стартъп средите и зелените иновации, които се търсят и предлагат на пазара, ще разкажат от кухнята основатели от сферата на нулвия отпадък (LAM’ON), пречистването на водите (Enova H20) и хранителните иновации.
- Обратими ли са климатичните промени и можем ли, създавайки технологии в хармония с природата, да подпомогнем нейното възстановяване? За ролята на природо-базираните решения отговор ще потърсим с WWF, глобалната природозащитна организация, и Pollenity, български стартъп, създал технологично решение, спасяващо пчели по целия свят. През последните 2 години Mastercard подкрепя различни каузи, които се борят за спасяване на биоразнообразието на планетата, обединявайки усилия с различни институции от банковия сектор, публичния сектор, неправителствени организации и технологични компании. Посветена на технологията и добрата кауза, през 2021 компанията разработи банков продукт от ново поколение, който подпомага мечешкия отряд на WWF – специална карта от рециклирана пластмаса, която превръща картодържателите в дарители. Тази година поставя сериозна заявка да ангажира максимално много от клиентите си в платформата istinskimed.bg, където да имат възможност да закупят мед или осиновят кошер от селектирани и проверени пчелни фермери.
- Терминът ESG напоследък се чува все по-често в бизнес средите. Рамката за оповестяване на екологичното, социално и корпоративно въздействие на бизнесите всъщност е един дълъг и изискващ отдаденост път, който съвременните компании трябва да извървят. Защо ESG е една инвестиция в устойчивост с висока възвращаемост? По-конкретно какво мотивира бизнесите да влагат устойчивост като метрика за развитието си, наистина ли ESG повишава конкурентоспособността, покачва цената на акциите и какво търсят инвеститорите, ще чуем от един от най-успешните европейски ESG стартъпи PlanA, и представители на финансовия сектор.
- Ръководените от жени компании по-често успяват да намалят въглеродния си отпечатък драстично, показват проучванията. В същото време значително по-малки са инвестициите в бизнеси на жени (едва 1% от рисковото финансиране). Разпознават ли инвеститорите зелените проекти, основани и управлявани от жени предприемачи и бизнес лидери, и какъв път още има да се извърви, ще коментират представители на двата фонда за рисково инвестиране New Vision 3 и LauncHUB и най-голямата българска банка - ОББ.
- И не на последно място, природата винаги е била една от музите на артистите в най-широк смисъл. Как обаче днес се е изменила ролята й в съзидателния процес на изкуствата и креативната индустрия? Вреди ли на околната среда NFT културата? Може ли дигиталното изкуство да ни върне към природосъобразен начин на мислене? След кратък пърформанс на съвременния артист Албена Баева, в разговора ще се включат представители на Европейския институт за иновации и технологии (EIT), блокчейн-базираната платформа за артисти Evedo, както и ръководителят на бъдещия арт център в Габрово “Кристо и Жан Клод”, за да очертаят пътищата за изграждане и подкрепа на една вдъхновена от природата и природосъобразна креативна икономика.
Освен богата съдържателна част, SHEleader@digital ще предложи на участниците си и палитра от сетивни преживявания и арт инсталации - виртуална изложба Cyber Folk, инсталация на съживяващите занемарени градски пространства “100 Стола”, и част от трилогията “Съобщения от изкуствен интелект” на Албена Баева. Всичко това и още изненади ще приюти на 6-ти октомври “Топлоцентрала”, единствен по рода си в София интердисциплинарен център за обмен между изпълнителските, визуалните изкуства и музиката.
Билетите за SHEleader@digital 2022 са вече в продажба. Количествата за присъствено съпреживяване* на събитието са ограничени и могат да бъдат закупени тук. Организаторите предоставят и възможност за онлайн включване на символична цена.
SHEleader@digital 2022 се осъществява под патронажа на Мария Габриел, европейски комисар за иновации, научни изследвания, култура, образование и младеж, и с подкрепата на Изпълнителна агенция за насърчаване на малки и средни предприятия (ИАНМСП), Schwarz It, Mastercard, Обединена българска банка (ОББ), Yettel, HPE operated by Selectium, Bulgarian Stock Exchange, Cisco, Evedo, SuperHosting.
*Официалният език на събитието е английски, като на място в залата има осигурен симултанен превод.